Home / IN & OUT / Νερούδα: Ο ποιητής του έρωτα από σήμερα στις αίθουσες – Haris Petruzzo

Νερούδα: Ο ποιητής του έρωτα από σήμερα στις αίθουσες – Haris Petruzzo

neruda-immagine-5_orig
“Έχω για τη ζωή μιαν αντίληψη δραματική και ρομαντική. Ό,τι δεν αγγίζει βαθιά την ευαισθησία μου δεν με ενδιαφέρει. Όσον αφορά την ποίηση, στην πραγματικότητα καταλαβαίνω πολύ λίγα πράγματα. Γι’ αυτό συνεχίζω με τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Ίσως απ’ αυτά τα φυτά, τη μοναξιά, τη σκληρή ζωή, βγαίνουν οι μυστικές, αληθινά βαθιές “Ποιητικές Πραμάτειες” που κανείς δεν μπορεί να διαβάσει, γιατί κανείς δεν τις έγραψε. Η ποίηση διδάσκεται βήμα βήμα ανάμεσα στα πράγματα και στις υπάρξεις, χωρίς να τα χωρίσουμε, αλλά ενώνοντάς τα με την ανιδιοτελή απλωσιά της αγάπης.»
0629
Η πρώτη μου επαφή με το φαινόμενο Νερούδα ήταν λίγο μετά την εφηβεία μου, στο μακρινό 1994 και το μαγικό ”Il postino” το οποίο 23 χρόνια μετά παραμένει ίσως η πιο ρομαντική και συγκινητική ταινία που έχω δει στην ζωή μου, εξού και το μίνι αφιέρωμα εδώ.
Ναι… πιο ψηλά και από το ”Notebook” που έκανε κόσμο και κόσμο να πλαντάξει. Πιο ψηλά και από το ”La La Land”. Ναι. Καλά διαβάσατε, οπότε αν δεν… μέχρι σήμερα, βρείτε το/δείτε το και  δεν χρειάζεται να με ευχαριστήσετε!
ilpostino
Υποψήφια τότε για 4 Όσκαρ (συμπεριλαμβανομένου και για καλύτερη ταινία) κέρδισε τελικά αυτό της μουσικής, είναι η ιστορία ενός ντροπαλού ταχυδρόμου, ο οποίος μέσω της γνωριμίας του με τον σπουδαίο ποιητή θα εντρυφήσει στην ερωτική ποίηση και θα προσπαθήσει να κατακτήσει το αντικείμενο του πόθου του. Όπου πόθος βλέπε ένα απόρθητο κάστρο, η εντυπωσιακή συγχωριανή του Μπεατρίτσε (εκρηκτική/κόλαση μέσα στην οποία θέλεις να ζεις και μια από τις πιο εντυπωσιακές γυναίκες που περπάτησαν την γη – μια βόλτα στο google θα πείσει και τυφλούς -) δηλαδή η νεαρή και άγνωστη τότε Maria Grazia Cuccinotta.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα όμορφα και απείρως ρομαντικά, ο απρόσμενος θάνατος του πρωταγωνιστή, Μάσιμο Τρόισι, λίγο πριν την έξοδο της στις αίθουσες, την έντυσε με έναν μανδύα επιπρόσθετης θλίψης, εκτοξεύοντας την στην κινηματογραφική αθανασία.
maxresdefault (1)
Ο Πάμπλο Νερούδα, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Ρικάρντο Νεφταλί Ελιέθερ Ρέγιες Μποσοάλτο, γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου 1904 στην πόλη Παράλ της Χιλής. Λίγο μετά τη γέννησή του, πεθαίνει η μητέρα του Ρόσα και ο πατέρας του Χοσέ, εργάτης των σιδηροδρόμων, μετακομίζει στην πόλη Τεμούκο όπου ξαναπαντρεύεται. Το όνομα «Πάμπλο Νερούδα», προς τιμήν του Τσέχου ποιητή Γιαν Νερούντα, (το μικρό του όνομα εικάζεται ότι το πήρε από τον Γάλλο ποιητή Πωλ Βερλαίν), αποτελεί το φιλολογικό ψευδώνυμο του από την ηλικία των 20, όνομα το οποίο αργότερα νομιμοποιεί. Κατά τον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες δε, ο  Νερούδα υπήρξε «ο σπουδαιότερος ποιητής του 20ου αιώνα»
7821
Με το ψευδώνυμο αυτό λοιπόν κατάφερε να γίνει ένας κορυφαίος ποιητής καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα, από τον έρωτα ως την πολιτική και παρά τα εμπόδια που συνάντησε, κερδίσε το Νόμπελ λογοτεχνίας το 1971.
Λατρεύτηκε σαν Θεός για  την ποίηση του ενώ καταδιώχθηκε άγρια για τις πολιτικές του πεποιθήσεις.
Στα της ταινίας μας τώρα! Η σκηνοθεσία είναι του Πάμπλο Λαρέν (Jackie) και το σενάριο του Γκιγέρμο Καλντερόν! Ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και η επίσημη πρόταση της Χιλής για την καλύτερη ξενόγλωσση ταινία στα επερχόμενα Όσκαρ αλλά δυστυχώς δεν κατάφερε να φτάσει ως εκεί.
neruda (1)

 

Στόρι: Στην Χιλή στα τέλη της δεκαετίας του ’40 η κυβέρνηση του Γκονσάλες Βιδέλα αναθέτει στον Όσκαρ Πελουσονό, (αγαπάμε Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ) έναν νεαρό, αλλά πολλά υποσχόμενο αστυνομικό επιθεωρητή να συλλάβει τον ποιητή Πάμπλο Νερούδα (πόσο καλός/φτυστός ο Luis Gnecco),  ο οποίος βρίσκεται κυνηγημένος από το καθεστώς της χώρας του, εξαιτίας των πολιτικών του πεποιθήσεων και αναζητά καταφύγιο στο εξωτερικό. Είναι η περίοδος, όπου εμπνευσμένος από τα δραματικά γεγονότα της νέας του ζωής ως φυγάς, ο Νερούδα γράφει την επική ποιητική συλλογή του «Canto General». Εν τω μεταξύ στην Ευρώπη ο θρύλος του ποιητή μεγαλώνει και οι καλλιτέχνες με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο κραυγάζουν για την ελευθερία του.

thumbnail_25049

Γνώμη: Εδώ έχουμε μια κατεξοχήν Οσκαρική ταινία που δεν έφτασε, όπως προ είπαμε στα φετινά Όσκαρ!Φωτογραφία, μουσική, σκηνικά/κοστούμια, ερμηνείες και εν τέλει ολόκληρη η σκηνοθεσία είναι αψεγάδιαστα!Ο Λαρέν δεν φτιάχνει βέβαια μια αγιογραφία και πολύ καλά κάνει! Μας δίνει έναν ήρωα όπως πολύ πιθανό να ήταν και στην πραγματικότητα. Με εμμονές, πάθη και ελαττώματα! Ακόμη και το ίδιο το ανθρωποκυνηγητό που εξαπολύεται εναντίον του είναι γι αυτόν ένα παιχνίδι. Κλέφτες και αστυνόμοι. Ένα κρυφτό που όλοι παίζαμε μικροί και ως τέτοιο το αντιμετωπίζει. Παράλληλα, οι σχέσεις του με το αντίθετο φύλλο είναι σχεδόν εμμονικές. Όχι όμως με τις ερωμένες ή με την συζυγό του ως πρόσωπα… ως οντότητες, αλλά με την ίδια την ιδέα του πάθους. Του έρωτα εν κατακλείδι. Μοναδικός σκοπός του είναι να φτιάξει ηρωίδες. Να τις κάνει αθάνατες μέσω της γραφής του. Αν σε ερωτευτεί ένας συγγραφέας δεν πεθαίνεις ποτέ ως γνωστόν.

maxresdefault

”Θα τρώμε στο κρεβάτι και θα κάνουμε έρωτα στην κουζίνα”μια χαρακτηριστική του ατάκα. Μέσα από όλα αυτά θα γιγαντώσει τον μύθο του, καθώς η υστεροφημία του είναι σχεδόν αυτοσκοπός. Στόχος ζωής. (Και έλεγα σε τι μοιάζουμε) 

Στην αντίπερα όχθη έχουμε τον αντι-ήρωα. Τον δίωκτη. Τη Νέμεση. Είναι πραγματικός ή μήπως φτιαγμένος από χαρτί; Είναι από αίμα και σάρκα ή μήπως ένας δευτερεύων χαρακτήρας βγαλμένος από το μυαλό του ποιητή; Είναι η καταδίωξη, η καταξίωση και το μέσο για την δική του αθανασία, ή μήπως η ταφόπλακα και το κύκνειο άσμα του; Όλες οι απαντήσεις θα δοθούν στο συγκινητικό φινάλε. Στον επίλογο της ιστορίας μας.

CvjyDdNUAAAcSFS

”Νερούδα”… από σήμερα στις αίθουσες λοιπόν!

Κλείνοντας να πω ότι η ταινία είναι μια διεθνής συμπαραγωγή που περιλαμβάνει εκτός της Χιλής, Αργεντινή, Γαλλία και Ισπανία! Απολαύστε το τρέιλερ και καλές, ποιητικές προβολές φίλοι και φίλες.

Comments

comments

About Haris Petruzzo

«... Λίγες φορές στην ζωή μου έζησα στιγμές απόλυτης διαύγειας... Όταν για λίγα, ελάχιστα δευτερόλεπτα η σιωπή καταπίνει κάθε θόρυβο... και τότε μπορώ να νίωσω. Νιώθω, παρά σκέφτομαι... και όλα είναι τόσο ευδιάκριτα. Ο κόσμος όλος τόσο ζωντανός. Ένας κόσμος που γίνεται πραγματικότητα. Δεν καταφέρνω να διαρκέσουν πολύ. Γατζώνομαι επάνω τους, μα όπως όλα, ξεθωριάζουν. Έζησα την ζωή μου χάρη σ’αυτές τις στιγμές. Αυτές με ξαναφέρνουν στο παρόν. Τότε συνειδητοποιώ πως όλα έγιναν όπως ήταν γραφτό να γίνουν...» A Single Man