Home / Uncategorized / Η αλλοίωση της αλήθειας, της πραγματικότητας και της λογικής – Αναστάσης Μαρασλής

Η αλλοίωση της αλήθειας, της πραγματικότητας και της λογικής – Αναστάσης Μαρασλής

quest_for_logic_watermark

Του Αναστάσιου Μαρασλή

Μα τι είναι η αλήθεια τέλος πάντων; Πως μπορείς να ξεχωρίζεις ποιός σου λέει την αλήθεια και αν αυτά που σου λέει, είναι όλα αλήθεια; Μισή αλήθεια είναι αλήθεια;

Καθημερινά ακούμε ολόγυρά μας, στην τηλεόραση, στις συζητήσεις μας, οι άνθρωποι να αποζητούν διαρκώς την αλήθεια.

Την αλήθεια στα γεγονότα, στα συναισθήματα, στις ερωτικές ή στις επαγγελματικές σχέσεις και στις συναλλαγές. Η αλήθεια όμως φαίνεται να κρύβεται και πέπλα μυστηρίου να την καλύπτουν στις μεταξύ μας σχέσεις.

Λέμε ότι απεχθανόμαστε το ψέμα και ζητάμε μόνο ειλικρινείς σχέσεις που βασίζονται στην αλήθεια.

Τελικά η αλήθεια τι είναι και γιατί φαίνεται ότι σπανίζει; Που οφείλεται η πολυφωνία και η διαφωνία μεταξύ των ανθρώπων που βλέπουν τα ίδια πράγματα την ίδια στιγμή και όμως καταθέτουν διαφορετικές απόψεις αλήθειας;

Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε πως η αλήθεια είναι μια και μοναδική, δεν δέχεται παρερμηνείες, ούτε παρεξηγήσεις, όπως και για να την ανακαλύψει κανείς δεν χρειάζεται να ψάξει μακριά, ούτε θα την αποκαλύψει με κάποια από τις πέντε αισθήσεις του. Είναι η μόνη δύναμη στο σύμπαν και γι αυτήν έχουν γραφτεί τόμοι ολόκληροι. Ο Χριστός, ο Βούδας και άλλοι φωτισμένοι δίδαξαν την μια και μοναδική αλήθεια που δεν είναι άλλη από την ΑΓΑΠΗ που για να την ανακαλύψεις χρειάζεται να στραφείς ΕΝΤΟΣ.

Αυτό λοιπόν που προκαλεί σύγχυση μεταξύ των ανθρώπων είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, αυτό που κάθε ένας από εμάς αναγνωρίζει σαν πραγματικό και συμφωνεί ή διαφωνεί. Με άλλα λόγια πραγματικότητα είναι μια συμφωνημένη άποψη την οποία εσφαλμένα ανακηρύσσουμε ως αλήθεια. Συμφωνημένες απόψεις-πραγματικότητες έχουν στο βάθος των αιώνων καταρριφθεί και αντικατασταθεί από νέες ‘αλήθειες’ πραγματικότητες. Συνεπώς εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως δεν μπορούμε να ονομάζουμε αληθινό κάτι που πρόκειται να αλλάξει σε λίγα χρόνια ή σε λίγες δεκαετίες.

Έτσι η ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, η ‘αλήθεια’ που αντιλαμβάνεται κανείς με τις πέντε αισθήσεις του και την υποκειμενική αντιληπτική του ικανότητα φαίνεται και είναι διαφορετική, ιδωμένη από την οπτική γωνία του κάθε ανθρώπου. Η αλήθεια που επικρατεί σαν κοινή παραδοχή δεν είναι τίποτα άλλο από μια συμφωνημένη πραγματικότητα στο φυσικό σύμπαν που πιθανότατα στο μέλλον να αναιρεθεί και να αλλάξει.

Αυτή η υποκειμενικότητα, πάνω στον τρόπο αντίληψης της πραγματικότητας, είναι που δημιουργεί ρήγματα στην επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, αφού δεν συμφωνούν μεταξύ τους έχοντας διαφορετική πραγματικότητα για το τι είναι και τι δεν είναι.

Συνεπώς είναι άτοπο να αναφερόμαστε σε υποκειμενικές πραγματικότητες, ως αλήθεια, ιδωμένες μέσα από τις αμφιβόλου ποιότητας και καθαρότητας πέντε αισθήσεις μας και της υποκειμενικότητας που διέπει τις εκάστοτε διανοητικές μας αναλύσεις.

Παράδειγμα, σ’ενα γεγονός ( π.χ ενα τροχαίο ατύχημα) στο οποίο είναι μάρτυρες δέκα άνθρωποι, θα παρατηρήσουμε οτι για το ίδιο γεγονός η πραγματικότητα θα είναι διαφορετική για τον κάθε ενα απο αυτούς τους δέκα αυτόπτες μάρτυρες –θα έχει κάποιες παραλλαγές- ανάλογα με την θέση, την οπτική γωνία που ο καθένας έβλεπε την σκηνή του ατυχήματος, την καθαρότητα των πέντε αισθήσεών του (π.χ ένας τυφλός αλλιώς αντιλαμβάνεται τον κόσμο, ένας που έχει αχρωματοψία, ή μυωπία, κάποιος που δεν ακούει καλά ή ακόμα και κάποιος που έχει τέλεια όραση, κοιτάζει, αλλά δεν βλέπει γιατί εκείνη την στιγμή η σκέψη του είναι στην επιταγή που του σφράγισε η τράπεζα το πρωί, δεν παρατηρεί συνειδητά και έτσι του διαφεύγουν πράγματα), η ηθική του, η εκπαίδευσή του και οι πεποιθήσεις του.

Εσφαλμένα λοιπόν αναφερόμαστε στην ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ως αλήθεια δημιουργώντας ανόητες διενέξεις μεταξύ μας.

Γι αυτό και η Ιστορία βρίθει απο ‘άπειρες’ παραλλαγές και μας δημιουργείται σύγχυση με το ‘ποιός λέει την αλήθεια;’ Δεν πρόκειται για την ΑΛΗΘΕΙΑ που είναι ΑΓΑΠΗ αλλά για την πραγματικότητα που υπόκειται σε πολλές ερμηνείες και παρερμηνείες (η ερμηνεία έχει μέσα της και την παρερμηνεία) για να καταλήξουμε σε αυτό που συμφωνούν οι πολλοί.

Η πραγματικότητα γίνεται αντιληπτή στο φυσικό σύμπαν και έχει διαστάσεις, συνεπώς έχει ‘μέγεθος’ είναι μετρήσιμη και δέχεται ‘αλλοιώσεις’, ανάλογα με το άτομο που την εκφράζει, την ποιότητα των πέντε αισθήσεών του, την ηθική του, τις πεποιθήσεις του και την συναισθηματική του κατάσταση, την δεδομένη στιγμή που την εκφράζει.

Ένα άτομο με υψηλή ηθική, λογικό, ήρεμο και νηφάλιο, με αυτεπίγνωση, καλή υγεία και λειτουργία των πέντε αισθήσεών του, που βρίσκεται σε υψηλή συναισθηματική κατάσταση, θα προσεγγίζει τα γεγονότα χωρίς να κρύβει τίποτα, χωρίς να αλλοιώνει τα πράγματα, αλλά αντιθέτως θα τα μεταφέρει και θα εκφράζει τα γεγονότα, την πραγματικότητα, όπως τη γνωρίζει.

Ακόμα ενα ηθικό και συναισθηματικά ισορροπημένο άτομο θα προτιμά να αναπαράγει τα καλά γεγονότα, που είναι δημιουργικά και που η αναπαραγωγή τους δεν θα είναι επιζήμια για τους άλλους – θα είναι φορέας καλών και θετικών γεγονότων, ή (αν δεν μπορεί να κάνει αλλιώς) θα μεταφέρει τα γεγονότα αναλλοίωτα και ως έχουν, ιδωμένα από τα ‘μάτια’ του χωρίς να κρύβει κάτι σχετικά με αυτά –

Το κουτσομπολιό και η λασπολογία είναι διαστρεβλωμένη πραγματικότητα ιδωμένη μέσα απο τα μάτια ενος συναισθηματικά διαταραγμένου ατόμου που σπέρνει μεταξύ των συνανθρώπων του πληροφορίες που σκοπό έχουν να ελέγξουν, να βλάψουν, ή και να καταστρέψουν.

Υπάρχουν άτομα, τα οποία βρίσκονται σε μια ανταγωνιστική κατάσταση με τους γύρω τους ή στη δουλειά τους και στις σχέσεις τους, που προσπαθούν να αλλάζουν και να παραποιούν τα γεγονότα (την πραγματικότητα) έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους δικούς τους σκοπούς και συμφέροντα (ο πολιτικός βίος βρίθει από τέτοια άτομα).

Από την άλλη πάλι, υπάρχουν και άνθρωποι που βρίσκονται σε διαταραγμένη ψυχική ή συναισθηματική κατάσταση οι οποίοι διαστρεβλώνουν τα γεγονότα και παρουσιάζουν την πραγματικότητα ιδωμένη μέσα απο ενα ‘οπτικό πρίσμα’ που παραποιεί τα γεγονότα σε βαθμό που απέχουν πολύ απο την δική μας πραγματικότητα στην υψηλότερή της – λογική – κατάσταση. Αν τα άτομα αυτά έχουν επιρροή, τίτλους, αξιώματα, πιστοποιητικά αυθεντίας ή τα μέσα να προβάλλουν την πραγματικότητά τους μαζικά τότε είναι σύνηθες η πραγματικότητά τους να ‘περνάει’ στην ζωή μας και να γίνεται υπαρκτή αφού, οι πολλοί συμφωνούν για το τι είναι πραγματικό και τι όχι.

Ένα συχνό και κοινό, χρόνιο –πολλές φορές- συναίσθημα που τυφλώνει πάρα πολλούς ανθρώπους είναι ο θυμός.

Πραγματικό είναι το λογικό!

Η λογική απαιτεί σκέψη και η σκέψη απαιτεί ηρεμία, γαλήνη, συγκέντρωση, απομάκρυνση από κάθε είδους περισπασμούς. Κάθε μέσο τηλεόραση, κινητό, fb, tablets, κλπ έχει δημιουργηθεί για να μην σου επιτρέπει να σκέφτεσαι. Ζούμε στην εποχή της μη σκέψης έτσι ώστε τα μέσα να σου υπαγορεύουν τι είναι πραγματικό.

Στο MATRIX ο ήρωας της ταινίας είχε να επιλέξει μεταξύ της πραγματικότητας και του virtual κόσμου επιλέγοντας το μπλε ή κόκκινο χάπι. Στον δικό μας κόσμο η μόνη πραγματική διέξοδος από το MATRIX είναι η ΑΓΑΠΗ με την οποία θα συνδεθούμε όλοι με την ενιαία τελειότητά μας, τον κρατήρα από όπου ξεπήδησαν όλες οι ψυχές.

Η ΑΓΑΠΗ απαιτεί ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ σε γαλήνιο, ήρεμο περιβάλλον, μακριά από περισπασμούς και ηλεκτρονικές παγίδες. Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΑΡΚΕΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ…

Comments

comments

About Αναστάσης Α. Μαρασλής

Ο Αναστάσης Α. Μαρασλής είναι συγγραφέας και επιχειρηματίας ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών, με πολλές διακρίσεις και αναφορές του ονόματός του στις ημερήσιες ναυτιλιακές εφημερίδες «Lloyd’s List» του Λονδίνου και «Trade Winds» της Νορβηγίας. Άρθρα και συνεντεύξεις του έχουν δημοσιευτεί στη «Ναυτεμπορική», στο «Βήμα», στο περιοδικό «Ναυς», στο «Independent Investors News» των Η.Π.Α. και στο «The Baltic Exchange Magazine» του Λονδίνου. Διετέλεσε επίσης ανταποκριτής των Lloyd’s στην Ελλάδα επί οκτώ χρόνια. Έχει παρουσιαστεί από τα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια NET, ΑΝΤ1, ALPHA, ALTER, EXTRA, STAR και το ραδιόφωνο του ANT1 με αφορμή τα πολυσυζητημένα βιβλία του . Το βιβλίο του «Λύκος ή Πρόβατο;» εκδόθηκε για πρώτη φορά από τις εκδόσεις Λιβάνη το 2006. Γρήγορα ξεχώρισε και καταχωρήθηκε από τη μηνιαία επιθεώρηση του περιοδικού «Διαβάζω» ως ένα από τα δέκα πρώτα σε πωλήσεις βιβλία - μεταξύ 148 νέων τίτλων - και λόγω συνεχούς και επίμονης ζήτησης επανεκδόθηκε και επανακυκλοφορεί από το Φεβρουάριο του 2016. Το 2011 εκδόθηκε το βιβλίο του «Η σιωπή των ανδρών» από τις εκδόσεις Ανατολικός, το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία και διατίθεται ακόμα από τα βιβλιοπωλεία IANOS. Το έντονο ενδιαφέρον του για την παρατήρηση και την έρευνα σοβαρών κοινωνικών φαινομένων και μοντέλων συμπεριφοράς που απομακρύνουν τον άνθρωπο από την κατάσταση της ικανοποίησης και της ευτυχίας, τον παρακινεί στο γράψιμο βιβλίων που προσθέτουν αξία στο αναγνωστικό του κοινό. Το χαρακτηριστικό συγγραφικό του στιλ ξεχωρίζει για την αμεσότητά του και την προφανή μελέτη της ανθρώπινης σκέψης και των μοντέλων συμπεριφοράς. Το μυθιστόρημα «Ο κύκλος του πάθους» περιέχει αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία και γράφτηκε με την πρόθεση να μεταδώσει στον αναγνώστη τις επιγνώσεις του συγγραφέα μέσα από ένα περιπετειώδες ταξίδι αυτοανακάλυψης. Εραστής της προόδου, φιλοσοφεί και καταγράφει τις σκέψεις του από τα εφηβικά του χρόνια. Του αρέσει το διάβασμα, η μαγειρική, τα σπορ, οι τέχνες και τα ταξίδια. Γοητεύεται από τις ομορφιές της φύσης και το θαύμα της ζωής . Μιλάει αγγλικά και ιταλικά. Ζει με τη σύζυγό του, Σαπφώ, και τα δυο παιδιά τους σε ένα νεοκλασικό διατηρητέο κτίριο του 1908, στη Μαρίνα Ζέας, στον Πειραιά. Έχει ακόμα μια κόρη από παλιότερη ερωτική του σχέση με γνωστή ηθοποιό η οποία έχει την επιμέλειά της. www.anastasismaraslis.com