Home / LIFE / Υποσυνείδητα μηνύματα σε γνωστά εταιρικά Logos

Υποσυνείδητα μηνύματα σε γνωστά εταιρικά Logos

Επιμέλεια-απόδοση: Απόστολος Καζάκος

 Υπάρχουν υποσυνείδητα μηνύματα που δεν είναι εύκολο να αναγνωρίσουμε, ειδικά όταν πρόκειται για δημοφιλή λογότυπα, κάποια από τα οποία τα συναντάμε καθημερινά:

 Coca-Cola

Η δημοφιλέστερη ετικέτα, αυτή της Coca-Cola, αποτίει φόρο τιμής στους Ευρωπαϊκούς προορισμούς της. Το κόκκινο φόντο όπου σταυρώνει κάθε “Ο” αντιπροσωπεύει την Δανέζικη σημαία.

Spartan Golf Clubs
Αυτό μπορεί να χρειαστεί μια δεύτερη ματιά, αλλά αμέσως μετά μπορεί να διακρίνει δυο εικόνες σε αυτό το λογότυπο. Ποιός βλέπει και τον παίκτη του γκολφ και τον Σπαρτιάτη πολεμιστή;

Pittsburgh Zoo  
Εδώ έχουμε ένα έξοχο παράδειγμα όπου υπάρχει ένα παιχνίδι με το αρνητικό της εικόνας. ‘Οταν βλέπεις αυτή την εικόνα, είτε βλέπεις ένα δέντρο και τα πουλιά, είτε μουσούδες ζώων. Υπάρχει κάποιος που πρόσεξε και τα δυο;

 Amazon
 ‘Εξυπνο και καινοτόμο. Το λογότυπο της Amazon έχει δυο ευδιάκριτα μηνύματα. Το πρώτο είναι το βέλος το οποίο δείχνει από το Α έως το τέλος του λατινικού αλφάβητου -το Ζ – υπονοώντας πως όλα τα αγαθά είναι διαθέσιμα, ενώ ταυτόχρονα η καμπύλη είναι ένα χαμόγελο ικανοποίησης που τονίζεται από ένα λακκάκι.

Sony Vaio 
 Το logo της Sony απεικονίζει την ενσωμάτωση της αναλογικής και ψηφιακής τεχνολογίας εκ μέρους της εταιρίας. Το “VA”  σχεδιάστηκε για να αντιπροσωπεύσει την αναλογική κυματομορφή, ενώ το “IO” συμβολίζει τον δυαδικό κώδικα.
Ζωολογικός Κήπος του Bronx
 Η πλειοψηφία βλέπει τα ζώα, αλλά μια προσεκτική ματιά φανερώνει τον ορίζοντα του Bronx στο αρνητικό φόντο.
 LG Electronics  
Ο πρωταρχικός σκοπός της πολυεθνικής εταιρίας ηλεκτρονικών από την Νότια Κορέα ήταν να δημιουργήσει ένα σήμα κατατεθέν, που να αποπνέει εμπιστοσύνη και θετική διάθεση. Ευτυχώς για την εταιρία, οι δημιουργοί του πέτυχαν διάνα, καθώς το σύμβολο εκτός από το πρόσωπο που σου κλείνει το μάτι, το σχέδιο παραπέμπει στον χαρακτήρα του βιντεοπαιχνιδιού ” Pacman”


Unilever
 Σε αντίθεση με άλλες εταιρίες  η Unilever υπερηφανεύται για τα προϊόντα της (τρόφιμα, ποτά, προσωπική περιποίηση) μέσα από λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, η καρδιά αντιπροσωπεύει την αγάπη, την φροντίδα, ενώ το πουλί είναι το σύμβολο για την ελευθερία, ανακούφιση από την καθημερινή φροντίδα για τις δουλειές στο σπίτι, και τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να απολαύσει ο καταναλωτής τη ζωή του.

FedEx
Αρχικά ήταν γνωστή ως FDX Corporation, η FedEx ιδρύθηκε στο Little Rock του Arkansas το 1973. Από τότε προχωράει μπροστά όπως δείχνει το βέλος στο κενό ανάμεσα στα δύο τελευταία γράμματα.

Toblerone
Οι εταιρίες παραγωγής σοκολάτας είναι περισσότερο γνωστές για την χρήση τεχνασμάτων, αλλά το λόγκο της Toblerone κρύβει μια αρκούδα-χορεύτρια. Το σχέδιο είναι φόρος τιμής στην Ελβετική πόλη όπου η συγκεκριμένη σοκολάτα δημιουργήθηκε!

 Tour De France 
Ποιός μπορεί να εντοπίσει τον ποδηλάτη στο λογότυπο του Γύρου της Γαλλίας; Τώρα που τον βρήκατε, δείτε τον κίτρινο κύκλο σαν τον ήλιο αφού όλα τα στάδια του αγώνα λαμβάνουν χώρα μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αντί επίλογου: Αυτό το έχει σκεφτεί κανείς;

Comments

comments

About Απόστολος Καζάκος

Γράφω, ένα αδιάκοπο σβήσε-γράψε,τα έχω κάνει όλα χάλια και η ζωή γράφει ανορθόγραφα το όνομά μου. Μου έχουν πει ότι δεν καταλαβαίνουν αν μιλάω σοβαρά ή όχι στα επιτουργήματά μου, άρα χρειάζεται μια δεύτερη ανάγνωση πριν σου πετάξω : «εγώ στα έλεγα». Μισοάδειο ή μισογεμάτο το ποτήρι εμένα με ενδιαφέρει τι θέλεις να μου σερβίρεις. Η δυσανεξία μου στην βλακόζη και στις φίρμες είναι δεδομένη.